Week 2

2 oktober 2013 - Patan, Nepal

Week 2

De week begon met gemengde gevoelens, ik was nog steeds niet helemaal 100% in orde en op zondag kregen we te horen dat Irene naar huis ging. Maandag was dus de laatste dag voor Irene, daarom zijn we iets speciaals gaan doen, de keus was gevallen op Swayambuth( apen tempel, foto’s staan al op facebook). Na een mooie indruk van de tempel zijn we terug gelopen naar Tamel waar we geluncht hebben. Na de lunch zijn we terug gefietst naar SPAK, natuurlijk hebben we weer de verkeerde brug gekozen en hebben we 1.15 uur gefietst over de hoofdwegen van Kathmandu(totaal geen pretje kan ik jullie zeggen!), normaal zou het zo’n 30 minuten moeten zijn.

Helaas was het in deze week ook gedaan met de pret, en moest er toch echt gewerkt geworden. Dit heb ik dus ook gedaan op dinsdag en woensdag. Donderdag kreeg ik een onverwacht leuk telefoontje van Judith die vroeg of ik mee wilde gaan naar de watervallen, achterop een motor!

Ohja even iets toevoegen, in Nepal mag je als bijrijder geen helm op, want een paar jaar geleden is er een drive-by geweest( schieten vanuit een voertuig) op een agent. Die agenten konden niet wie er had geschoten, dus hebben ze een regel verzonnen dat helmen voor bijrijders verboden zijn.

Dus een van de beelden die je dan ziet op zo’n scooter is het volgende:

-          Vader: met helm

-          Hond

-          Kind

-          Moeder

-          Hele hoop boodschappen

En die rijden dan gewoon rond door het drukke stadsverkeer. Maar goed, het ritje heb ik dus overleefd. Na aankomst bij de watervallen hebben we een poging gedaan om naar een dam te klimmen, maar daar moesten we als toeristen 50x zoveel betalen als Nepalese inwoners( heel vreemd). Dus zijn we weer terug naar onder gelopen, op de weg naar onder hebben we geluncht op een mega grote steen( foto’s volgen) en heb ik kennen gemaakt met het lokale drankje “Zheng”( was niet zo lekker moet ik zeggen). Vervolgens zijn we terug gegaan naar SPAK en zijn we erna gaan uiteten.

Vrijdag bestond ook weer uit werken, dus dat een vrij rustige dag( ook wel eens lekker) en op tijd naar bed om op zaterdag ochtend fit te zijn voor de eerste markt met SPAK & Beans!

Conclusie van de markt is dat het een vies politiek spelletje is, en dat je meteen met de juiste mensen vrienden moet maken( dat heb ik dan maar ook gedaan). Even kleine achtergrond informatie over de 1905 market, het is in de achtertuin van het 1905 restaurant. En is origineel een Franse markt met alleen maar Franse mensen. Dus het is al heel moeilijk geweest om ertussen te komen voor buitenlanders, maar nu staat er een mengelmoesje van Nepalezen, Fransen, Italianen en 1 gekke Nederlander( en dat ben ik).

Op zondag zijn we naar “The Yellow House” market gegaan, die viel que drukte ontzettend tegen. Maar heb wel kennis mogen maken met Nepalese muziek. ’S Avonds nog naar Tamel gegaan voor wandelschoenen( en als je voor wandelschoenen meer betaald dan een fiets moeten het toch wel goede schoenen zijn toch?) en een regen/wind jas. Ja, want ik ga mijn eerste “trekking”doen naar het Langtang gebied. Langtang wordt een tocht van minimaal 8 dagen incl. busreis( men zegt dat busreis het ergste is aan de hele tocht, ritje duurt maar liefst 9 uur en de afstand is maar liefst 120 km!!!!) Tevens ben ik vanavond vertrokken naar Kodovari voor een ander projectje. Terwijl ik dit schrijf zit ik in een klein cafe, waarvan de deuren al gesloten zijn en de mensen die er zitten zijn de eigenaren, hun zoon en een muis die af en toe voorbij rent.( kan niet beter dus)

Een kleine preview wat volgende week gaat gebeuren, volgende week vrijdag staat het Oktoberfest ( in Nepal) op het programma, foto’s zullen zeker volgen.

Tot Volgende week!

1. Alex:
    2 oktober 2013
    Gaaf dat je de kans hebt om nog een hoop gave dingen naast je project te doen!

Groetjes vanuit Honduras
  2. Jeannie:
    6 oktober 2013
    geweldig wat jij allemaal meemaakt .
    heb je de tirolerbroek bij je?
    we wensen je heel veel plezier in LANGTANG.
    hopelijk houden je schoenen het vol.
    wantje wet het nooit in die landen.
    nou jongen hou je goed .
    heel veel groetjes van jeannie en jo.