Aankomst in Nepal

24 september 2013 - Kathmandu, Nepal

De reis:

Na afscheid te hebben genomen van pap, mam en Twan ben ik richting het vliegtuig gegaan. Om te beginnen beschikte iedere stoel over een ingebouwde tv, waar je ook spelletjes op kon spelen. Het 2de positieve ding aan die vlucht was dat het eten en drinken gratis was!!( zelfs alcohol!) Na het avondeten( heel verrassend chicken curry) werd het licht in de cabine gedoofd en was het tijd om te slapen, wat natuurlijk niet is gelukt. Om de passagiers wakker te maken hadden ze in het vliegtuig een soort van lichteffect gecreëerd om iedereen op een zo natuurlijk mogelijk manier wakker te maken( leek op een zonsopgang). Na het ontwaken volgde een ontbijtje( uiteraard ook gratis). Vervolgens volgde de landing in New Delhi ( 5 uur Nederlandse tijd, 8.30 uur in New Delhi). Na een lange en zeer saaie tijd wachten vertrok de 2de vlucht, op deze vlucht kregen we ook een lunch aangeboden(3 keer raden wat het was). Om 15 uur Nepalese tijd was ik geland en eindelijk op mijn bestemming.

Tijdens het uitstappen vielen me 2 rare dingen op: 1. De temperatuur (29 graden!!!!!) 2. Het busvervoer van het vliegtuig naar de terminal( foto’s volgen) . Op het vliegveld werd ik opgewacht door 2 collega’s van SPAK en heb meteen kennis gemaakt met het verkeer in Kathmandu, 1 ding is zeker ik ga hier dus echt niet achter het stuur zitten). De taxi heeft ons naar het appartementencomplex gebracht( het huis is klein, maar fijn zullen we maar zeggen). Daarna snel boodschappen gedaan en straks uiteten met de nieuwe collega’s.

De rest van de week bestond helaas veel uit ziek zijn, koorts, buikpijn en hoofdpijn. Op vrijdag avond nog gaan uiteten in één van de honderden straatrestaurantjes waar je makkelijk voor 100 roepie kunt eten( dat is ongeveer €0,80). Op zaterdag hebben we een korte stadswandeling gemaakt richting een nationaal muziekfestival, met het idee dat het zoiets was als Pinkpop ( niet dus haha). Op dat festival heb ik kunnen meemaken hoe gek Nepalezen worden als ze wodka ( was de enige alcohol daar) ophebben en hun favoriete band zien spelen.

Zondag bestond vooral uit het verhuizen naar het SPAK gebouw. En ’s avonds uiteten in een super gezellig restaurant!

Wat volgende week allemaal op de planning staat is nog een grote verrassing. Maar ik zal het sowieso weer online publiceren.

Tot volgende week!