Week 3

6 oktober 2013 - Kathmandu, Nepal

Week 3

Net als week 2 was deze week weer een en al avonturen! De week begon in Kodovari waar ik mee deed aan een filmfestival waarbij films werden getoond in het kader van mensenrechten. Na iedere film was er een korte discussie met de studenten van de school.

Na het programma begon ik aan mijn terugreis naar Kathmandu, eerst moest ik natuurlijk van een paard afkomen dat mijn banaan wilde hebben. Na een lange rit van 1 uur staan in mini busjes, o ja die busjes zijn gemaakt op Nepalees formaat dus maximaal 1.60 m hoog dus dat was 1 uur staan als een gek.

Dinsdag was een relax dag, lekker uitslapen ( tot 9 uur, dat is hier ontzettend laat aangezien je om 6 uur al wakker wordt gemaakt door de lokale kerk , de straathonden en de straatverkopers). ’s Middags ben ik spontaan met Rik op onze nieuwe bergschoenen naar Kirtipur gegaan waar ik in 2 uur tijd de hele Nepalese ervaring heb gekregen. Het begon met een zonsondergang met een prachtig uitzicht op de stad waar je langzaam de lampjes aan zag gaan, daarna kwamen de lokale monniken het dagelijkse gebed doen, verder werd er nog Nepalese muziek gemaakt en bij het uiteten in een Newari  restaurant kregen we authentiek Nepalees eten en dat was het meest pittige eten wat ik ook gehad had, zo pittig dat je ervan moest huilen. Om de pittigheid een beetje te minderen hebben we de zelfgemaakte “wijn” gepakt. Na een grote slok kwamen we erachter dat het geen Europese wijn was, maar een zelf gemaakt brouwsel van een procent of 40.Dus om jullie een beeld te geven, er zaten dus 2 blanke mensen te janken van het eten en te hoesten van de drank, en we werden dus uitgelachen door 15 Nepalezen.

Woensdag, donderdag en vrijdag bestonden dus weer uit werken en winkelen voor de trekking die volgende week gaat komen, maar we gaan in de goede richting want schoenen en een jas hebben we al! Nu alleen nog maar een back pack. Zaterdag stond het grote Oktoberfest op het programma, het waren geen goedkope kaartjes ( 2900 roepie, dat is zo’n €25,-) en voor Nepal is dat ontzettend veel geld. Dus wat krijg je voor een soort feestje, alleen maar blanken of hele rijke Nepalezen. Dus conclusie, het was leuk maar niet zoals ik had verwacht.

En vandaag( zondag) bestaan uit de markt en langzaam alles inpakken voor de trekking naar Langtang! Komende 9 dagen ben ik alleen bereikbaar via mijn Nepalese nummer, dus voor heel dringende zaken kun je me bereiken.

Over 2 weken horen jullie de verhalen en zien jullie de foto’s over de trekking. En mocht deze zo goed uitvallen, dan zit er misschien nog de trekking in naar de Mount Everest in!!!!

Tot de volgende keer!

1. José Leistra:
    6 oktober 2013
    Hee die Tino,
    Een hele fijne trekking in Langtang.
    Geniet ervan!!!!!!
    Groetjes mam.
  2. Veronique (je achterbuurmeisje):
    7 oktober 2013
    Hallo Tino,

Je moeder gaf met net de link naar je weblog, wat een avontuur! Ik hoop dat je een geweldige, onvergetelijke tijd hebt in Nepal!

Groetjes,
    Veronique
  3. Anja:
    7 oktober 2013
    Heel veel plezier
    Ben benieuwd hoe het was
    Gr. Anja
  4. Jeannie:
    8 oktober 2013
    hoy tino
    heb gekeken naar reis LANGTANG
    lijkt me een geweldige ervaring
    jongen geniet ervan
    jeannie en jo
    nu een berichtje van Oma
    tino ben voorzichtig kijk goed uit
    maar amuseer je goed
    geniet er maar van
    veel liefs Oma
  5. Marlies:
    9 oktober 2013
    9 okt 2013
    Hallo Tino

Geef je ogen de kost,en maak vooral veel fotos,
    dan kunnen wij meegenieten in al je verhalen,die je daar opdoet.Hou je taai.
    heel veel gr,Henk en Marlies
    Veel succes,gr,
  6. Silke Extra:
    14 oktober 2013
    Hoooiiii tino....
    Wat spannend allemaal!!! Ben wel een klein beetje jaloers, zou zo met je willen ruilen. Echt te gek!!! Doe zeker voorzichtig maar geniet van alles wat je tegenkomt. Ben ontzettend benieuwd naar je foto's. Hoop er snel een paar te zien. wij denken aan je. Heel veel succes. Dikke kus silke
  7. Bryce, opa en oma:
    16 oktober 2013
    hoi tino,
    wij vervolgen met veel spanning je gebeurtenissen.
    we kijken iedere dag naar het nieuws of je er niet bij bent.
    en het programma bloopers houden we ook goed in de gaten.
    wij denken dat je je goed ammuseerd.
    en dat je voorzichtig moet zijn heeft oma lies al gezegd.
    veel groeten uit een koud en regenachtig duitsland